Nedavno održani samit zapadnobalkanskih država s članicama Evropske unije, iz programa Berlinskog procesa Bosni i Hercegovini je donio novih više od 500 miliona KM.
Isti skup prošle godine u Trstu polučio je s oko 500 miliona KM, također za infrastrukturne projekte.
Sumiranje rezultata
Ministar saobraćaja i komunikacija BiH Ismir Jusko (SBB) među najzaslužniji je za ove rezultate.
U razgovoru za „Dnevni avaz“ on je sumirao ishod nedavnog samita u Londonu, ali i aktivnosti ministarstva kojem je na čelu.
– Ako bismo kumulativno promatrali rezultate ostvarene od trenutka kada je usvojena Okvirna prometna stretegija, 2016. godine, onda dolazimo do podatka da je osigurano oko 2,5 milijardi KM sredstava za infrastrukturne radove. To otvara velike mogućnosti za pokretanje radova na 13 dionica Koridora 5c – kaže Jusko.
Precizira da je preko Berlinskog procesa, BiH dobila više od milijarde KM za radove na koridoru, te modernizaciji Luke Brčko.
– Od tog novca, skoro 200 miliona KM su bespovratna, grant sredstva. Ostatk su vrlo povoljni krediti – pojašnjava državni ministar prometa i komunikacija.
Govoreći dalje on navodi da je na samitima u Trstu, te Londonu, „pozitivno ocjenjeno ukupno sedam projektnih aplikacija“
– Njih šest se odnose na dionice Koridora 5c te jedna na modernizaciju Luke Brčko. Osim direktnih sredstava EU, početkom ove godine u Londonu je odobren kredit za gradnju 7 dionica na Koridoru 5c, od kojih se 5 dionica nalazi u FBiH a dvije dionice u RS, ukupne vrijednosti oko 700 miliona eura.
Odobrena sredstva za gradnju dionica na Koridoru 5c odnose se na nastavak gradnje koridora od Sarajeva prema jugu, od Zenice prema sjeveru, područje od Mostara prema jugu, kao i dionica od Doboja prema sjeveru – kaže nam Jusko.
Operativne nadležnosti
No, posebno naglašava da Ministarstvo nema opretivne nadležnosti za postupanje u potpisivanju finansijskih sporazuma, niti raspisivanju međunarodnih tendera za izvođenje radova po odobrenim projektima.
– Te aktivnosti provode resorna entitetska ministarstva finansija i prometa, kao i entitetske direkcije autocesta. Mi jedino možemo apelirati na sve uključene u ove procese, da maksimalno dinamiziraju aktivnosti, kako bi radovi na Koridoru 5c počeli što prije – ističe Jusko.
Najavljuje i da će ministarstvo kojem je na čelu „u narednom periodu kontinuirano podnositi projektne aplikacije, kako za investicionu podršku tako i za tehničku pomoć, a sve sa ciljem daljeg osiguranja finansijskih sredstava za dalju gradnju Koridora 5c“.
Veća ulaganja i u željeznicu
Jusko najavljuje pojačan angažman na unaprijeđenju infrastrukture željezničkog saobraćaja.
– Grant sredstva koja međunarodne finansijske institucije daju za željeznički saobraćaj iznose 50 posto odobrednih sredstava.
Stoga sam formirao i radnu grupu koja treba izvršiti analizu stanja Unske pruge, te predložiti mjere za njeno unaprijeđenje, dok će se paralelno raditi na pripremi projektnih aplikacija na drugim pravcima željezničke mreže – najavio je za „Avaz“ državni ministar prometa i komunikacija.