S ciljem prikupljanja informacija o trasi brze ceste Sarajevo – Beograd, koji će biti korišteni prilikom izrade studije izvodljivosti, određivanje tačne rute i modela finansiranja, ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko i ambasador Turske u BiH Haldun Koč (Koc) sa delegacijom stručnjaka iz “Autocesta Turske” posjetili su istočni dio prstena kojim bi se trebale povezati dvije zemlje. Oni su prošli cijelom trasom od graničnog prijelaza Vardište do Višegrada, a potom i Goražda, gdje su od lokalnih zvaničnika čuli uvjeravanja da planiranje trase dolinom Drine ima izuzetnu važnost, ne samo za stanovnike ovog dijela BiH već i olakšava transport roba i putnika sa istoka prema zapadu. Jusko i Koč istaknuli su zadovoljstvo punom saradnjom sa svim nivoima vlasti. – Izuzetno smo zadovoljni dosadašnjim sastancima, s obzirom na to da smo se uvjerili u političku volju svih institucija u BiH, ali i želju građana BiH da se realizira ovaj projekt. Sve institucije su nam ponudile potporu i informacije na raspolaganje – kazao je ambasador Koč.
Zahvalnost entitetskim ministarstvima, preduzećima, ali i lokalnim nivoima vlasti iskazao je ministar Jusko, koji je dodao da će ključnu ulogu u projektu imati i lokalne zajednice.
– Definitivno smo stava da ovaj projekt treba ići što bržom dinamikom, ne treba nam godina da se usaglašavamo o dvije rute i sada trebamo ići u rješavanje i izradu projektne dokumentacije, jer svima je u interesu da što prije vide gradilište na našem terenu. Realno je očekivati da je potrebno oko dvije godine da se izađe na teren, da se sve snimi, radi se o obimnom poslu i obimne dvije trase, ali ako budemo radili predviđenom dinamikom, vjerujem da se to može uraditi i nešto prije – istaknuo je Jusko, dodajući kako uživa u radu na projektu koji nije samo projekt lokalnih vlasti i entiteta već svih nas. Na pitanje hoće li i Goražde biti dio planirane trase projekta, Jusko je odgovorio da će to ovisiti od studije izvodljivosti.
– U Goraždu je jedna jaka industrijska zona, gdje radi veliki broj ljudi iz oba entiteta. Tamo ima potencijala da se razvije još fabrika, tako da trebamo povezati te dijelove BiH sa Koridorom 5-C sa jedne i Koridorom 11 s druge strane – dodaje Jusko.
Gradonačelnik Goražda Muhamed Ramović ponovio je da i Goražde, zbog daljnjeg razvoja privrede, treba biti obuhvaćeno trasom puta, te da bi veza sa Sarajevom mogla biti dionica kroz projektirani tunel Hranjen ili preko Foče. Premijer BPK Goražde Emir Oković istaknuo je da je BPK već završio projektnu dokumentaciju za dionicu ceste Goražde – Hranjen – Hrenovica, čime bi ovaj dio BiH dobio najkraću, ali i najsigurniju cestu ka Sarajevu, jer bi se njenom izgradnjom izbjegli planinski prijevoji.