Nakon što je Ministarstvo prometa i komunikacija BiH, s Ismirom Juskom na čelu, uspjelo da nakon nekoliko godina naša država dobije Transportnu strategiju, sredstva iz raznih fondova EU počela su se slijevati u infrastrukturne projekte. Za kratak period dosegnuta je suma od dvije milijarde KM, a prošle sedmice potpisan je još jedan ugovor vrijedan 300.000 KM.
Na raspolaganju
– Sav taj novac za deset projekata na Koridoru 5C i luku Brčko obezbijeđen je za pet mjeseci. Pare su na raspolaganju, entiteti ih trebaju učiniti operativnim – kazao je Jusko u intervjuu za „Dnevni avaz“.
To su ogromna sredstva koja će biti uložena u Koridor 5C. Jasan je značaj tog projekta, ali šta BiH još dobiva njime?
– Jedna stvar koja je meni, da tako kažem, otvorila vidike i pokazala iskoristivost Koridora 5C jeste susret s češkim ambasadorom. On mi je kazao da milion turista iz Češke svake godine ide na ljetovanje u Hrvatsku. Čak 95 posto njih ide autima. Često je pitanje može li se put do Hrvatskog primorja skratiti putem kroz BiH. Koridor 5C to omogućava. Time bi se riješio i problem zagušenja saobraćaja na sjeveru Hrvatske.
Dakle, milion Čeha, a gdje su Slovaci, Mađari i ostali koji bi put skratili preko BiH. Da svaki ostavi po deset eura BiH, to su milioni eura. BiH bi se, to vam garantujem, preko noći obogatila.
Studija izvodljivosti
Osim Koridora 5C, najavljena je i gradnja brze ceste Sarajevo – Beograd. Optimistično ste najavili da bi gradnja mogla početi već iduće godine.
– Moram naglasiti da pozdravljam sporazum koji će biti potpisan između Turske i Srbije o ovom pitanju. To pokazuje ozbiljnost, nije da se samo priča o toj cesti, već se radi na tome da dođe do gradnje. Optimističan sam da bi to moglo biti već u drugoj polovini 2019. godine, jer već na određenim dionicama imamo spremnu dokumentaciju. Dodatno, oni su izdali saopćenje u kojem su naveli da će to sve koštati tri milijarde eura, naveli su broj mostova, vijadukta, dakle oni već imaju neku studiju izvodljivosti. Ipak, sve će biti konkretnije u julu, kada se saopći i način finansiranja.
Šta je sa bh. nebom, kada zvanično preuzimamo kontrolu?
– Zvanično je da to bude 5. decembar. Ključna je bila edukacija naših kontrolora. To je prva stvar koju sam potpisao kao ministar. Zbog toga smo gubili 50.000 eura dnevno.
O blokadi cestarina
Iako to nije u Vašoj nadležnosti, kako komentirate činjenicu da je blokiran novac od cestarina prikupljen na posebnom računu Uprave za indirektno oporezivanje?
– Iako nemam nadležnosti, pozivam na dogovor, da taj novac koji su uplatili građani ne stoji neiskorišten, već da se usmjeri u ono čemu je i namijenjen – gradnju infrastrukture.
Kako smo riješili problem magle na aerodromu
Kako ste riješili problem magle na Sarajevskom aerodromu?
– Instaliran je uređaj, koji po sistemu tlaka ili plina čisti prostor piste i oko nje od magle, što omogućava da avioni slijeću i po magli. Tražili smo rješenje i našli ga. Sada iz drugih aerodroma dolaze u Sarajevo i raspituju se o tome kako i šta raditi. Naravno, ne treba biti isključiv, u slučaju teške, guste magle avion ne može sletjeti, ali to se dešava i u Parizu, Istanbulu i drugim velikim gradovima.