Adnan Terzić, direktor JP “Autoceste FBiH”, potvrdio je da se u FBiH gradi 50 kilometara autoputa. Terzić je u razgovoru rekao da se moglo i moralo bolje u ovom segmentu, ali i to da je 50 kilometara gradnje dobar rezultat u ambijentu u kojem “niko ni sa kim neće ništa”.
- Gradi se skoro 50 kilometara. Imamo tri gradilišta na jugu, od 18 kilometara, imamo gradilišta u centralnom dijelu, tunel Ivan i Tarčin – Ivan i na sjeveru od Zeničke zaobilaznice, tunel Zenica, Vranduk tunel i dodjeljujemo ugovor za Nemila – Vranduk. Dodijeljen je ugovor za tunel Poprikuše. Sveukupno od 50 kilometara – precizirao je.
Tvrdi da kada je došao na ovu poziciju – uspjeh je bio početi raditi bilo šta.
- Nije bilo ugovora. Kritičari one koji rade mogu kritikovati. One koje ne rade – ne mogu kritikovati. Mi smo imali poziciju da bez Zakona o akcizi, kojeg su vlasti BiH usvojile kriz stand by arnažman, i osam godina čekanja na izmjene i dopune prostornog plana, sa specijalnim obilježjima za Koridor 5C. Na 11 mjesta se mijenjao. Bez toga nismo mogli započeti aktivnosti – izjavio je Terzić.
Terzić: Radi se punom parom…
- U međuvremenu, od 2018. godine, aktiviralo se 10 gradilišta i “radi se punom parom – rekao je.
“Krećemo sa tenderom za 21 kilometar od Medakova do Ozimica, koje finansira EBRD. Pričali smo i kritikovali da su male dionce problematiče, sada imamo ovu”, izjavio je dodavši:
“Neki do pola punu čašu vide do pola praznu – nije naše da komentarišemo.”
Terzić je za N1 izjavio da Autoceste FBiH ovise od šest ministarstava, te da bez njihove podrške se ne može ništa uraditi.
Autoceste FBiH zavise od šest ministarstava
“Autoceste zavise od šest ministarstava. Državnog ministarstva finansija, Federalnog, federalnog ministarstva prometa, Federalnog ministarstva prostornog uređenja, Federalnog ministarstva pravde i Federalnog ministarstva okoliša i turizma.”
Osim ovoga, Terzić je rekao da problem predstavlja i politička situacija.
“Hoće li neko da podrži ili ne, utječe šest ministarstava, a pet ministarstava je u tehničkom mandatu, nemaju odgovornost za ono što se dešava.”
Također, pri gradnji se moraju poštovati evropski standardi, a dodatni problem predstavljaju i neadekvatni projekti. Terzić je pojasnio da kvalitet projekta određuje i kojom će se brzinom raditi.
Pitali smo Terzića i za šta se troši novac od akciza, od putarina.
- “Mi imamo u FBiH, u državi, imamo ogromna sredstva koja se uzimaju prekoa akciza i putarina. Ono što mi imamo je 20 feninga od 2018. Do tad smo imali 10 feninga. Ta sredstva se isključivo troše za izgradnju Koridora 5C. Troše se za eksproprijaciju, za projektovanje i izgradnju.”
Terzić: Moglo je bolje
– Na osnovu priliva od putarina, dobijamo kredite, finansijske institucije sigurne da ćemo vraćati. Nijedna marka se ne koristi ni za šta drugo osim za izgradnju koridora – pojasnio je Terzić.
JP Autoceste FBiH su od marta 2018. godine dobili 490 miliona, od čega su uglavnom vraćali stare kredite, plaćali kamate i uložili 80 miliona u eksproprijaciju.
A je li moglo bolje, da li je FBiH trebala imati više autoputa?
- Naravno da je moglo bolje. U ambijentu u kojem niko neće ni sa kim ništa – ogromna je stvar da smo uspjeli pokrenuti 50 kilometara gradnje. A naravno da može bolje – zaključio je Terzić.
(N1)