Vrlo složena situacija kada su mladi u pitanju u BiH govori da se vlasti nisu ovim pitanjima pozabavili kroz dugi vremenski period. Slobodan sam reći da je pogrešan pristup ovim za mlade značajnim pitanjima ali i svakako za budućnost Bosne i Hercegovine doveo ugroženost interesa mladih do granica nepodnošljivosti i između ostalih problema a ponajprije zbog nedovoljno obezbjeđenih radnih mjesta suočeni smo sa odlaskom mladih ljudi koji ukazuje na tešku situaciju ali i na nepostojanje perspektive i nepostojanje nade za zadovoljenej njihovih interesa.
Imajući to u vidu odlučio sam se na prijedlog izmjena dva zakona Zakon o sportu i Zakon o visokom obrazovanju u BiH. Predložene izmjene su zaista minimalne ali sa dovoljno mogućnosti da sa prihvaćernim prijedlogom dovoljno poprave zakonska rješenja koja ukazuju , prije svega, na dobru volju i spremnost na stvaranju predpostavki za poboljšanje temeljnih uvjeta za zadovoljenje potrebe mladih i njihovu perspektivu. Predložene izmjene Zakona će se naći na slijedećoj sjednici Predstavničkog doma PS BiH , 14.12.2017.godine.
Sport, općenito, smatra se jednom od najvažnijih aktivnosti u kojoj mladi ljudi , privreda, pa u konačnici i država , na najefikasniji i najjednostavniji način zadovoljavaju svoje potrebe za stvaranjem pretpostavki za zdrav način življenja, promociju privrednih aktivnosti kao i afirmaciju dostignutog stupnja razvoja.
No, u Bosni i Hercegovini sport je na marginama. Nema ni obaveze ni mogućnosti sufinansiranja sporta, kao ni poreskih olakšica za one koji svojom finansijskom podrškom omogućuju kvalitetan pristup razvoju i zadovoljenju svojih elementarnih potreba putem sporta. Na taj način se u potpunosti zanemaruju stvarne mogućnosti sporta i mladih koji, u traženju boljih uslova , u zabrinjavajućim razmjerama napuštaju Bosnu i Hercegovinu. Mnogi savezi funkcioniraju na granici mogućeg i vrlo često na granici između zakonskog i protuzakonitog.
Takođe brojni savezi su blokirani i pod poreskim opterećenjem zbog nejasnih zakonskih odredbi ili zbog pogrešne primjene zakonskih odredbi, što se dodatno usložnjava situaciju u funkciuoniranju sportskih saveza kao i takmičara u pojedinim disciplinama. Pod pretpostavkom da su savezi organizirani u skladu sa zakonskim odredbama , a bez dovoljne finansijske podrške njihovo funkcioniranje je svedeno u nezamislive okvire koji se karakteriziraju kao uslovi za opstanak – a ne za razvoj i ostvarivanje njihove uloge, dok istovremeno svi oni koji su napustili Bosnu i Hercegovinu i nastupaju za reprezentacije u regionu, prije svega, postižu natprosječne rezultate. Predloženim izmjenama , koje su u suštini su minimalne, utvrđuje se obaveza Ministarstva civilnih poslova BiH u finansiranju državnih reprezentacija i uspješnih pojedinaca , dok se potrebe nižeg stepena organiziranja – poput klubova ili bilo kojeg načina organiziranja kolektiva i pojedinaca – usmjeravaju na sufinansiranje drugih nivoa institucionalnih nadležnosti. Naravno ovim nivoima su ostavljenje mogućnosti da, kao i do sada, u skaldu sa svojim mogućnostima i potrebama i potrebama, sufinansiraju aktivnosti aktivnosti državnih reprezentacija i uspješnih pojedinaca.
Visoko obrazovanje u Bosni i Hercegovini je u izuzetno složenoj i teškoj situaciji. Jako značajna oblast za funkcioniranje države i njen razvoj trebalo bi da podrazumijeva da nadležne institucije imaju i provode stvarni nadzor nad oblasti visokog obrazovanja , a sve s ciljem uključivanja u jedinstveni obrazovni prostor u EU, Nažalost, institucije nadležne za obrazovanje u BiH ne pokazuje interes da usklade obaveze i potrebe , kako zarad BiH tako i u procesu evropskih integracija. Upravo stoga se može konstatirati da je u oblasti obrazovnog sistema situacija vrlo teška pa i alarmantna. Nedavni odgovor Evropske agencije za razvoj visokog obrazovanja a po aplikaciji Agencije za akreditaciju i razvoj visokog obrazovanja BiH, ukazuje na svu težinu i zaostajanje obrazovnog sistema u našoj zemlji. Činjenica da u BiH, postoji 26 univerziteta kao i podatak da u jednom malom gradu postoji šest pravnih i šest ekonomskih fakulteta govori i nekonzistentnoj politici, političkom uticaju, nedovoljnom kvalitetu te nepostojećoj unutarnjoj strukturi obrazovnog sistema. Kvalitet obrazovnog sistema u stalnoj stagnaciji. Smanjen broj studenata na svim javnim univerzitetima označava da je kriza otbiljna i , uzimajući u obzir navedeno, krajnje je vrijeme da se u ovoj oblasti uvede red u onoj mjeri koja zadovoljava minimalne potrebe i početak procesa cjelovitog harmoniziranja ovog pitanja a svakako imajući obaveze u procesu pridruživanju EU. Prijedlogom izmjena uvodi se u proces i Rektorska konferencija čime će se izbjeći direktran politički uticaj na proces izbora kadrova, kao i na proces akreditacije a potvrđuje se i aktivnija uloga Ministarstva civilnih poslova naravno u procesu koji neće pojačati dojam političkog uticaja. Svakako da je vrijedno napomenuti da se ovim izmjenama aktivnije pozicioniraju Minsitarstvo civilnih poslova kao i Rekroska konferencija što daje poseban kvalitet u onih nekoliko minalno predloženih izmjena.